جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
مطالعه امکان تدوین الهیات فاعلی
نویسنده:
Seung Gyu Lee
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه امکان الهیات عاملی را ارائه می دهد. برای تحقیق در این موضوع، مفهوم نمایندگی مورد بررسی و تفسیر عینی قرار می گیرد. نخست، این تز به دقت به فیلسوفان آلمانی می‌پردازد که مفهوم عاملیت را تجسم بخشیده‌اند، به‌ویژه هگل، فویرباخ و مارکس، که تحقیقات گسترده‌ای در مورد عاملیت به‌عنوان عامل پیوند بین سوژه و ابژه انجام دادند. سپس، نظریه عاملیت را مورد بررسی قرار می دهد، همانطور که فیلسوفان مدرن برای تجزیه و تحلیل ماهیت انسان، ذهنیت، خود و عمل استفاده می کنند که تفسیر علمی آنها دشوار است. با این حال، این تلاش های فلسفی نمی تواند ارتباط بین حوزه های دینی، متعالی و حوزه های واقعی را حل کند. به ویژه، بارت استدلال می کند که قلمرو الهی را نمی توان با تلاش های عقلانی انسان ها درک کرد. بنابراین، بارت از الهیات انسان محور قرن 18 و 19 انتقاد می کند که بیان می کند همه معیارها از انسان سرچشمه می گیرند. با این حال، متکلمان علمی مدرن و متکلمان طبیعی، امکان کشف نقطه اتصال بین خدا، انسان و جهان خلقت را از طریق تحقیقات علمی باز کرده اند. تضاد بین توانایی عقل و تصدیق الهی نیاز به سنتز دارد. این تز استدلال می کند که این رویکردهای فلسفی و کلامی را می توان در جنبه های رسالت شناختی ترکیب کرد. با این حال، تاریخ امپریالیسم رسالت را لکه دار کرده است، که منجر به این استدلال می شود که مأموریت اکنون ارزشی مشکوک دارد. با توجه به ننگ مربوط به رسالت، میانجیگری و آشتی خداوند و افراد خارج از خدا با مشکلاتی مواجه است. بنابراین، به عنوان جایگزین، این پایان نامه الهیات عاملی را ارائه می دهد که خدا، انسان و جهان را به هم پیوند می دهد. الهیات فاعلی یک الهیات پیوند است، یک الهیات کنشی است که برای حل مشکلات عینی در جهان عمل می کند، و یک الهیات رسولی است که به طور مداوم برای تغییر جهان با رسالت عمل می کند.
قبل و بعد از بلوندل: کتاب مقدس، سنت و مسئله بازنمایی در کاتولیکیسم مدرن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert C Koerpel
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی توسعه مفهوم سنت در کاتولیک مدرن، رابطه آن با مشکل مدرن بازنمایی، و نقش و سهم موریس بلوندل در توسعه تاریخ سنت می پردازد. این ادعا می کند که مفهوم بلوندل از سنت، چارچوب جدیدی را برای کاتولیک مدرن فراهم می کند که در آن می تواند به ادعاهای رقیب عقل توجه کند، همانطور که مدرنیته، و وحی، در ادعاهای تزلزل ناپذیر و خاصی که بر بشریت می کند، دگرگون شده است. پس از ردیابی تغییرات اواخر قرون وسطی در مفهوم قدرت خدا، قدرت کلیسایی، و قدرت سیاسی و اینکه چگونه این تغییرات فضای مفهومی را برای ایده سنت در کاتولیک مدرن ایجاد کرد تا کمتر بیانی از حضور خدا باشد که در عمل عبادی تجسم یافته است. این پایان‌نامه، بیشتر به عنوان یک واقعیت رویه‌ای و نهادی، اندیشه بلوندل را با بسط مفهوم سنت، با بررسی زمینه‌های نظری و مفهومی ایده او از سنت در فلسفه کنش‌اش، معرفی می‌کند. پایان نامه با تکیه بر منابع فلسفی گزارش بلوندل از کنش و نقش کلیدی ای که برای «عمل دینی» قائل است، مفهوم سنت او را در متن تاریخ و جزم توصیف و تحلیل می کند. بخش نهایی و سازنده پایان نامه به بررسی اهمیت می پردازد. ایده بلوندل از سنت برای بحث‌های فلسفی و کلامی معاصر درباره درک مدرن تاریخ در توسعه دکترین مسیحی، و همچنین بحث‌های فلسفی پیرامون اعمال هرمنوتیک مدرن خارج از کاتولیک. این بخش از پایان نامه استدلال می کند که نظریه سنت بلوندل، سنت را به عنوان یک بازنمایی «مقدسی» از حضور خدا در نظر می گیرد، که درک بشر را نشان می دهد که چگونه وحی خدا در تاریخ از طریق عمل مذهبی کلیسا بازنمایی می شود. سنت کلیسا را ​​فرا می خواند تا حضور خدا در تاریخ بشر را نه صرفاً به عنوان حقایق و پدیده های خطی یا به عنوان یک واقعیت اجتماعی و فرهنگی، بلکه به عنوان رویداد نجات کشف کند. مفهوم بلوندل از سنت در توانایی خود در تشخیص بعد معنوی تاریخ است که مهمترین سهم خود را در کاتولیکیسم مدرن انجام می دهد.
بررسی الهیات تعلق دینی دوگانه: کمک به رسالت انجیلی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Kang San Tan
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : تعلق مذهبی دوگانه پدیده افرادی است که خود را پیرو بیش از یک سنت دینی می دانند. افراد مذهبی ممکن است به دلیل بزرگ شدن در ازدواج های بین مذهبی والدین خود، قرار گرفتن در معرض سنت های چند مذهبی یا برخوردهای بین مذهبی در درجات مختلفی از شرایط دوگانه یا چند مذهبی قرار بگیرند. پایان‌نامه این پژوهش، استدلال برای مشروعیت «تعلقات مذهبی دوگانه» برای مسیحیان با پیشینه‌های مذهبی آسیایی از طریق ارزیابی الهیات سه‌گانه ادیان است. نتیجه گیری می شود که «انحصارگرایی دسترسی جهانی» می تواند بهترین مدل برای حفظ تعلقات مذهبی دوگانه از دیدگاه انجیلی باشد. این مطالعه به دنبال پاسخ به سؤالات تحقیق اولیه زیر است: 1) آیا از نظر الهیات، مسیحیان انجیلی می توانند به بیش از یک سنت مذهبی تعلق داشته باشند؟ چه استدلال هایی برای تعلق مذهبی دوگانه ارائه می شود و چگونه مسیحیان ارزیابی الهیاتی از چنین پدیده هایی را توسعه می دهند، به ویژه برای مسیحیان که برای نجات عیسی مسیح نهایی شده اند؟ 2) در مدل سه گانه الهیات ادیان، کدام الاهیات می تواند به بهترین وجه تعلق دینی دوگانه را برای مسیحیان انجیلی حفظ کند؟ این مطالعه بررسی تطبیقی ​​الاهیات کثرت گرای پل کنیتر، الهیات شمول گرای ریمون پانیککار و الاهیات انحصارگرایانه هارولد نتلند را ارائه می دهد. سؤال ثانویه تحقیق این است که الاهیات تعلق دینی دوگانه چه کمکی به رسالت شناسی زمینه ای انجیلی دارد؟ به طور خاص، برخی از مشارکت‌ها در بحث‌های «جنبش‌های درونی» و شاگردی مسیحی برای کسانی که از سنت‌های مذهبی متفاوت می‌آیند در نظر گرفته خواهد شد. این مطالعه در پی آن است که اولاً نقدی بر الهیات کثرت‌گرا و شمول‌گرا برای تعلقات مذهبی چندگانه و مضاعف ارائه کند، و ثانیاً، پیشنهادی را برای الهیات تعلق دینی دوگانه برای پیروان عیسی مسیح که از پس‌زمینه‌های مذهبی مختلط از دیدگاه انجیلی ارائه می‌شود، ارائه کند.
الهیات در مابعدالطبیعه ارسطو [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Volkan Aytemiz
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : اینکه آیا ارسطو رساله‌های متافیزیک را با برداشت‌های متفاوتی از علم هستی در ذهن داشته است یا خیر، مدت‌هاست که دانشمندان را متحیر کرده است. سؤال خاصی که باعث ناراحتی آنها می شود این است که آیا تلاش ارسطو در تأسیس علم هستی از طریق چندین رساله متافیزیک با یک علم کلی از هستی مشخص می شود و همه بخش های هستی را مطالعه می کند (metaphysica generalis)، یا اینکه تحقیق او در مورد این علم است. منعکس کننده نگرش نسبت به متافیزیک خاص (متافیزیک تخصصی) است که به دنبال شناخت بخش خاصی از هستی است، در این مورد خدا، و بنابراین باید آن را به عنوان علمی کاملاً الهیاتی در نظر گرفت. در این پایان نامه، هدف من نشان دادن این است که تلاش ارسطو در متافیزیک لزوماً مانع آشتی بین ابعاد کلی و الهیاتی علم هستی نمی شود و اگر چه تصور ارسطو از علم هستی به شدت الهیاتی است، اما منافاتی با آن ندارد. جهانی بودن علاوه بر این، من قصد دارم نشان دهم که اگر تصور علم هستی در ذهن ارسطو کلامی نبود، جهانی هم نبود.
تهدید کلیشه ای، عاملیت معرفتی و هویت خود
نویسنده:
Stacey Goguen
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدید کلیشه ای یک پدیده روانی است که زمانی رخ می دهد که افراد آگاه می شوند که رفتارشان به طور بالقوه می تواند یک کلیشه منفی را تایید کند. اگرچه تهدید کلیشه ای پدیده ای است که به طور گسترده در روانشناسی اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته است، علیرغم ارتباط آن با موضوعاتی مانند شناخت ضمنی، بی عدالتی معرفتی، و تنوع در فلسفه، مطالعات نسبتا کمی در مورد آن در فلسفه وجود دارد. با این حال، بیشتر تحقیقات روان‌شناختی در مورد تهدید کلیشه‌ای، این پدیده را با استفاده از تصویری بسیار محدود از آن مورد بحث قرار می‌دهد که بر یکی از تأثیرات آن تمرکز دارد: توانایی جلوگیری از عملکرد. در نتیجه، تقریباً تمام کارهای فلسفی در مورد تهدید کلیشه ای تنها بر روی مسائل مربوط به عملکرد نیز متمرکز است. روانشناسان اجتماعی می‌دانند که تهدید کلیشه‌ای تأثیرات دیگری دارد، مانند تأثیر منفی بر انگیزه، علایق، سلامت طولانی‌مدت و حتی احساس آنها از خود، اما این تأثیرات دیگر اغلب کم‌اهمیت می‌شوند یا حتی فراموش می‌شوند. بنابراین، "تصویر استاندارد" تهدید کلیشه ای باید گسترش یابد تا جنبه های نظری این پدیده را بهتر درک کنیم و مداخلات گسترده تر و موثرتری را توسعه دهیم. این پایان‌نامه چنین «تصویر گسترده‌ای» از تهدید کلیشه‌ای ایجاد می‌کند، که بر این نکته تأکید می‌کند که چگونه این پدیده می‌تواند بر هویت شخصی و عاملیت معرفتی تأثیر منفی بگذارد. در انجام این کار، ماهیت کلیشه‌ها را به طور کلی‌تر بررسی می‌کنم و استدلال می‌کنم که آنها موقعیت اخلاقی گروه‌ها را تضعیف می‌کنند و به آنچه «بی‌عدالتی موجود» می‌گویند کمک می‌کنند.
جنبش: دین، سکولاریسم، و سیاست طبقه بندی
نویسنده:
Richard Kent Evans
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی چگونگی ساخت، نظارت، تخیل و دفاع از دین در ایالات متحده مدرن می پردازد. این کتاب تاریخ یک گروه، MOVE را از زمان پیدایش آن در اواخر دهه 1960 تا به امروز ردیابی می کند تا نشان دهد که چگونه مقوله دین در ایالات متحده مدرن عمل می کند. فرض اصلی کتاب این است که افراد MOVE معتقد بودند MOVE یک دین است. آنها تقریباً از همان ابتدای کار گروه معتقد بودند که جان آفریقا پیامبری است که از جانب خدا ارتباط برقرار می کند، آموزه های او الهام گرفته شده است و اثرات ماوراء طبیعی بر بدن دارد، و افراد MOVE نقشی در درگیری کیهانی بین نیروهای خیر (قانون مادر) و نیروهای شر (سیستم). با وجود این، MOVE به ندرت مجاز بود که یک مذهب باشد. به این معنا که ادعای MOVE مبنی بر اینکه آنها دین داشتند، اغلب رد می شد. مورخان دین، در سال‌های اخیر، توجه خود را به مردمی معطوف کرده‌اند که قدرت تعریف تجربه زیسته را به عنوان دین یا سکولار دارند. در مورد MOVE، افرادی که تجربه خود را سکولار و نه مذهبی تعریف کردند، شامل افسران پلیس، قضات، روزنامه‌نگاران، رهبران مذهبی معتبر و سیاستمداران بودند. در مقاطع مختلف در طول تاریخ MOVE، این بازیگران اجتماعی یک سری ادعاها را در مورد اینکه "دین واقعی" چیست و چرا MOVE به حساب نمی آید، بیان کردند.
تکامل، اختلاف نظرها و پیامدهای «برتری خدا» در قانون اساسی کانادا
نویسنده:
Brooklyn Holmes
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در حوزه مطالعات دینی، تعریف دین همواره مورد بحث است. در حالی که تعاریف ذهنی این مفهوم ممکن است در گفتگوهای روزمره مفید باشد، چه اتفاقی می‌افتد که «دین» و سایر زبان‌های دینی در اسناد و سیاست‌های تثبیت شده در قانون اساسی ذکر شود؟ این پایان نامه با تکیه بر نظریه انتقادی، سوگیری های مرتبط با حمایت از آزادی مذهب و مقدمه قانون اساسی کانادا را بررسی می کند که می گوید: "کانادا بر اساس اصولی بنا شده است که برتری خداوند و حاکمیت قانون را به رسمیت می شناسد".
اصلاح دین من: بررسی اثرات فناوری دیجیتال بر دین و معنویت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Paul K. McClure
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : فناوری دیجیتال زندگی روزمره و نهادهای اجتماعی را به شدت تغییر داده است. در حالی که مطالعات بر روی اینترنت و رسانه های اجتماعی در حال رشد است، تعداد کمی از محققان بررسی کرده اند که چگونه استفاده از این فناوری ها ممکن است بر مذهب و معنویت تأثیر بگذارد. این پایان نامه از سه مجموعه داده مختلف استفاده می کند و روش های کمی و کیفی را ترکیب می کند تا نشان دهد که فناوری های دیجیتال دو دهه گذشته دین و معنویت آمریکایی را تغییر داده است. من استدلال می‌کنم که فناوری دیجیتال رویکردی سیال، متکی به خود و تجربی به دین و معنویت را تضمین می‌کند که در مجموع می‌تواند به عنوان «تغییر» درک شود. در حال حاضر یک عبارت رایج در جامعه فناوری است، اصلاح در اینجا به معنای پیکربندی مجدد باورها و اعمال مذهبی و معنوی برای مطابقت با ترجیحات شخصی و سفارشی است. در فصل‌های اساسی این پایان‌نامه، شواهدی از افرادی پیدا می‌کنم که دین خود را به سه روش متمایز تغییر می‌دهند: (1) کاربران رسانه‌های اجتماعی بیشتر فکر می‌کنند که انتخاب و انتخاب باورهای مذهبی‌شان و تأیید اعمال ادیان متعدد قابل قبول است. مستقل از آنچه سنت دینی آنها می آموزد. (2) نویسندگان فناوری در ماهنامه مشهور Wired روایتی را صادر می کنند که فناوری را تحقق طبیعی باورها و آرمان های مذهبی سنتی می داند. و (3) کاربران اینترنت از دین در امان هستند، که من با دریافت این که سطوح بالاتر استفاده از اینترنت با سطوح پایین‌تر نماز، خواندن متون مقدس، شرکت در مراسم مذهبی، و اهمیت دادن به دین شخصاً مطابقت دارد، مثبت می‌شوم. استفاده از اینترنت نیز ارتباط مثبتی با بی خدا بودن و عدم وابستگی مذهبی دارد. در مجموع، این نتایج نشان می دهد که گسترش فناوری دیجیتال همچنان بر چشم انداز مذهبی و معنوی در دنیای فراصنعتی تأثیر می گذارد.
Caribbean Hinduism on the Move
نویسنده:
Rupa Narayana Pillai
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه یک مطالعه قوم نگارانه است در مورد چگونگی سفر اعضای جامعه هندو-گویان از گویان به شهر نیویورک، همراه با درک متمایز از هندوئیسم ناشی از جابجایی های متعدد آنها و نحوه استفاده از دین به عنوان ایدئولوژی و عمل برای کمک به پرورش هویت خود آمریکایی های هند گویان. من معتقدم که دین به عنوان یک مفهوم متحرک، چیزی که من آن را «مذهب در حرکت» می نامم، چارچوبی نظری برای درک چگونگی تطبیق فداییان دین برای کمک به آنها در جهت یابی هویت خود در قلمروهای ناشناخته ارائه می دهد. با مطالعه بیش از افراد مذهبی در مکان‌های عبادت، هندوهای کارائیب و هندوهای هندوگویان در شهر نیویورک را در سایت‌های مختلف دنبال کرده‌ام تا از نحوه اطلاع‌رسانی دین تجربیات آنها، عملکرد در مقیاس‌های مختلف (از لحاظ مکانی، سیاسی و زمانی) و درباره ساختارهای قدرت مذاکره می کند. دریافتم که جامعه هندو-گویان قومیت خود را از طریق هندوئیسم کارائیب بیان می کند تا قابل مشاهده باشد، بر حاشیه نشینی غلبه کند و ادعا کند که به ایالات متحده تعلق دارد.
از پایکوبی تا «فرهنگ تاسف»: بررسی الهیات عملی پاسخ به رنج از دیدگاه یک جماعت سکولار
نویسنده:
Katerina P. S Cross
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی ماهیت مشکل دار تئودیسه (توضیحات الهیاتی برای رنج) می پردازد. این پرسش می کند که در جوامعی که در حال تغییر در نگرش به باورها و اعمال مذهبی هستند، چه نوع معناسازی ممکن است به جای تئودیس رخ دهد. با انجام این کار، به نظر می رسد روشن شود که چگونه کلیسا ممکن است به مصادیق رنج توده ای (که از آن به عنوان رویدادهای "زمین صفر" یاد می شود) و سایر تجربیات آسیب زا در زمینه اجتماعی فعلی واکنش نشان دهد. این پایان نامه با تکیه بر روش شناسی عملی کلامی و با استفاده از ابزار تحقیق قوم نگارانه، شامل داده های جمع آوری شده از طریق مصاحبه (در مجموع سی) و مشاهده با مجمع یکشنبه است. این جنبش جهانی رو به رشد از نظر مذهبی وابسته نیست، اما از ساختارها و اعمال کلیسای مسیحی استفاده می‌کند تا جایی که از آن به عنوان یک «کلیسای بی‌خدا» (و از طرفی، یک «جماعت سکولار») یاد می‌شود. در جوامع لندن و ادینبورگ، مبنایی انتقادی برای تأمل الاهیاتی در مورد واکنش‌های گروه به رنج فراهم می‌کند. یافته کلیدی این پایان نامه مربوط به پذیرش فلسفه جشن توسط مجمع یکشنبه است که در عمل می تواند به «گذر از» رنج در مقیاس جهانی و فردی منجر شود. در پاسخ، این تز با تأملی در مورد تمایل کلیسا به اجتناب از بحث در مورد رنج به پایان می‌رسد، و پیشنهاد می‌کند که کلیساها با ساختن یک «فرهنگ سوگواری» که در آن رنج می‌توان اذعان و به آن پرداخته شود، در برابر آن مقاومت می‌کنند. هدف از این عمل جلوگیری از فرار جوامع مسیحی از رویدادهای آسیب زا، یا بازگشت به تئودیس های بالقوه مضر است.
  • تعداد رکورد ها : 1276